Foodblogswap: Gezonde smoothie-ijsjes

Het is de laatste tijd maar stil op mijn blog. Ik heb vakantie, dus tijd genoeg om te bloggen zou je zeggen. Maar ‘helaas’ betekent vakantie vaak dat ik niet thuis eet, of dat ik zo druk ben met het restylen van mijn tuin, dat we snel een pan macaroni op tafel zetten. Tel daar talloze barbecues bij op en tsjah, dan heb je niet zo veel blogmateriaal. Bovendien is het veel te lekker weer om veel achter de computer te zitten.

Al die smoesjes nemen niet weg dat er wel gewoon gekookt moet worden voor de foodblogswap. Gelukkig werd ik deze keer gekoppeld aan een hele zomerse blog vol met smoothies en sapjes: http://www.juicesensmoothies.nl/. Hier deelt Vivian gezonde receptjes voor juices en smoothies. Ook staan er wat hartige gerechtjes op.

Met die zomerse temperaturen van afgelopen week waagde ik mij aan een zomers recept: “AvoBerry Pops“. Wat zijn dat nou weer? Heel simpel eigenlijk, ijsjes met avocado en bosbessen. Ik had helaas geen vanille-essence en heb daarom de zaadjes uit een vanillestokje geschraapt en die erbij gedaan. Ook gebruikte ik verse bessen en voegde wat bevroren frambozen toe.

2014-07-21 14.03.55

Alles in de bak, voordat de staafmixer er doorheen ging.

Ingrediënten:

  • 125 gram Griekse yoghurt
  • 125 ml amandelmelk
  • 130 gram fruit
    (ik gebruikte 70 gram bessen en 60 gram frambozen)
  • 1/2 avocado
  • 2 eetlepels honing
  • vanillezaadjes uit één vanillepeul

Doe alle ingrediënten samen in een bak. Zet de staafmixer er in en pureer tot een glad en romig geheel. Giet het in vormpjes en laat de ijsjes in 24 uur bevriezen. De rest kun je opdrinken als smoothie.

2014-07-21 14.12.49

De restjes als smoothie. Ook erg lekker!

En na een dag lang wachten kun je dan genieten van je ijsje. Hopelijk is het dan nog net zo’n lekker weer als nu. De ijsjes zijn heerlijk zoet en verfrissend. Ik noemde het gekscherend “fristi-ijsjes”, maar dan wel zonder alle chemische toevoegingen. Fijne, gezonde ijsjes dus!

DSC_0945

Lekker, zo’n ijsje, in de zon!

Geef een reactie

