Korte update en nom nom nom tag

Zo, het is een tijdje geleden, dat laatste recept van mij. De vlierbloesemsiroop is ondertussen op, de ijsjes die ik ervan maakte ook. Ik ben weer thuis na een week lang de bioloog uitgehangen te hebben met mijn medestudenten en eindelijk heb ik tijd om te bloggen. Helaas geen recept dit keer; die inspiratie heb ik nog niet na een week met 12 uur slaap totaal. Ja, we hebben het maar zwaar gehad. Het was een geweldige week met kampvuur, wildplukexcursie, bezoekjes bij de boer en vooral veel gezelligheid. Dan blijft er niet veel tijd over om te slapen…

Gelukkig was daar Foodie Marjan met haar Nom Nom Nom Tag, vlak voordat ik richting middle of nowhere ging. De tag houdt in dat ik een aantal vragen beantwoord en deze vragen doorgeef aan een andere blog waarvan ik de schrijver/schrijfster beter wil leren kennen.

Wat vind jij lekker wat verder iedereen vies vindt (en andersom?)

Ik weet niet of iedereen het vies vindt, maar zowel mijn vriend als mijn vader hebben een hekel aan artisjokharten en aubergines. Ik vind beide groentes echter hartstikke lekker! Ik lust zelf geen satésaus, terwijl volgens mij iedereen daar gek op is.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak) ?

De laatste tijd kook ik vooral veel curry’s. Het liefst lekker pittig, met versgebakken naanbrood erbij. Maar ja, vriendlief wil ook wel eens iets anders eten, en zo gauw het zinnetje “Alweer?!” om de hoek komt kijken, switch ik dan maar naar pasta’s of ovenschotels. Ook lekker!

In welk restaurant zou het liefst elke dag eten?

Toen ik in Nijmegen woonde ging ik graag naar In geuren en kleuren, in Berg en Dal. Het was net iets boven mijn budget, maar als je even spaart kun je er heerlijk eten voor relatief weinig geld.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?

Haha, leuke vraag! Ik houd eigenlijk helemaal niet zo van brood, misschien had ik dat bij de eerste vraag moeten antwoorden. Maar wat ik wel vaak eet is een vers afgebakken driehoekig meergranenbroodje met humus, appel, verse spinazie en/of verse rucola, geitenkaas en wat balsamico-azijn. Zoiets als deze salade, maar dan op een broodje. Lekker joh!

2014-05-31 13.05.50

Deel een handige kooktip:

Ik heb niet zo’n handige kooktips eigenlijk. Ik vind het vooral belangrijk dat een gerecht lekker en puur is. Dat gaat volgens mij het beste met verse producten. Mijn tip zou dus zijn om een paar kruiden en groenten zelf te telen, dan heb je sowieso de lekkerste ingrediënten. Een bak met sla, koolrabi, rucola of spinazie is zo aangelegd en je hebt er veel plezier van!

Zelf koken/ eten bestellen/ buiten de deur eten 

Zelf koken. Of ergens gaan eten. Ik houd van lekker eten. Eten bestellen valt meestal vooral onder de noemer snel; lekker eten is een beetje geluk hebben dan. Een soort Russische Roulette. Ergens gaan eten is veel minder Russische Roulette; als je goed kiest word je nog eens verrast ook. Maar zelf koken is ook heel leuk. Ik kan niet zo goed kiezen…

Ben je ergens allergisch voor?

Ja, of nou ja, overgevoelig heet dat dan. Ik eet geen vis, schaal- of schelpdieren omdat die nogal eens verkeerd vallen. Maar soms eet ik ze stiekem toch, om uit te proberen. Ik eet echt geen aardbeien, daar krijg ik gegarandeerd last van. En ik drink de laatste tijd minder melk, omdat ik het vermoeden heb dat ik dat niet zo goed verdraag.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd/weken/dagen?

Wildplukken. De natuur in om daar extra ingrediënten voor mooie gerechtjes te verzamelen. Er is zoveel eetbaar in onze bermen, tuinen, parken en bossen waar we geen weet van hebben, ik vind het zonde om dit niet te gebruiken. Ik vind het ook erg leuk om te zien hoe mensen reageren als je ze vertelt dat een algemene plant als paardenbloem eetbaar is. Dat is echt een eye-opener voor sommigen!

Wat is je favoriete toetje?

Ik eet niet graag toetjes, doe mij maar een voorgerechtje. Maar als ik moet kiezen dan ga ik voor een tarte-tatin, een crumble met vruchten of een kaasplankje. Of iets met chocolade, maar dat is meestal erg machtig.

Het leuke van zo’n tag is dat je hem door mag geven aan iemand die je beter wilt leren kennen. Toen ik net begon met bloggen, begon Charlotte haar blog en ik zou het leuk vinden om haar nu de tag door te geven.

Geef een reactie

