Foodblogswap: Kip pesto

Het einde van de maand nadert rap en dus is het weer tijd voor de foodblogswap. Deze maand mocht ik koken van de blog van Suzanne: www.puursuzanne.nl. Zij zegt te houden van lekker eten en koken, en doet dat zoveel mogelijk zonder pakjes en zakjes. En bij voorkeur ook nog zonder E-nummers, suiker, tarwe en zuivel. Kijk, daar houd ik van.

Suzanne doet dus precies wat ik zou willen doen maar wat mij door gebrek aan discipline niet lukt. Zonder pakjes en zakjes dat kan ik. Zonder E-nummers wordt al moeilijker, en als ik suiker, tarwe en zuivel wil vermijden dan maak ik het mezelf onmogelijk. Dus daar wacht ik nog even mee.

Voor de foodblogswap was ik aan het rondneuzen op haar site, toen mijn vriend naast me kwam zitten. Hij keek mee en wees: “Dat gaan we vanavond eten!”. De keuze was dus snel gemaakt. Het werd een gerecht met kip en spek – een echt mannengerecht.

Kip pestoIk maakte kip pesto in spek. Een heerlijk winters gerecht door de zoute spek en aardse smaken van de champignons. Wij aten hier jacket potatoes bij. Ik gebruikte geen hele kipfilet per persoon en ik verving de groenten door wat ik nog in mijn koelkast had liggen. Vriendlief heeft het recept opgeslagen onder zijn favorieten. Ik geef zelf niet zo veel om veel vlees, maar dit recept was toch wel erg lekker! Voor herhaling vatbaar dus.

Ingrediënten voor 3 personen:

  • 2 kipfilets
  • 9 plakken katenspek
  • 6 theelepels groene pesto
  • een handje champignons
  • een halve gele paprika
  • 3 tomaten
  • zout, peper, knoflookpoeder
  • olijfolie

Snijd de kipfilets in lange repen en verdeel ze zodat drie gelijke porties ontstaan. Smeer ieder hoopje kipfilet in met 2 flinke theelepels groene pesto. Wikkel de hoopjes dan ieder in 3 repen katenspek. Vet een ovenschaal in met een dun laagje olijfolie en leg hier de kipfilets in. Verwarm de oven voor op 200 graden. Snijd de groenten en champignons in grove stukken en verdeel deze over, tussen en naast de kipfilets. Bestrooi met zout, peper en knoflookpoeder. Bak de kipfilets in 30-40 minuten gaar in de voorverwarmde oven. Snijd ze eventueel eerst even door om te checken of dat ze goed gaar zijn voor je ze serveert. Smakelijk!

De jacket potatoes die wij hierbij maakten waren erg vol, de ovenschaal leek wel één geheel. Dat was een foto waard! Het recept voor losse jacket potatoes vind je hier.

jacket potatoes

 

 

 

2 Reacties op “Foodblogswap: Kip pesto

    • Hoi Suzanne,
      Dankjewel! En ja, wordt dit recept vaker gekozen? Ik vond het erg lekker en vriendlief was helemaal verkocht… Dus gaan we zeker vaker maken! Groetjes Marjolein

Geef een reactie

