Liebster Award deel 2

Weten jullie nog, een paar weken geleden werd ik vereerd met een doorgeef-award voor kleine blogs, de Liebsteraward. En raad eens? Juist, ik ben door een andere blogger nogmaals genomineerd! Dankjewel Dewi! Omdat ik hem al heb doorgegeven, sla ik dat gedeelte nu over, maar ik wil wel graag je vragen beantwoorden.

1. Waarom ben je een blog begonnen?

Ik had een enorme verzameling recepten die ik in een boek/schrift wilde plakken. Dit liep echter uit op een fiasco, je kent het wel: de lijm was op, het papier scheurde en alles liep mis. Deze stapel verdween in een doos en op een dag bedacht ik dat ik best een blog kon beginnen ter vervanging van zo’n ouderwets schrift.

2. Wat is je lievelingsgerecht?

Roti! Met stipt op nummer 1. Lang, lang geleden maakte ik dit met een pakje, maar toen ik in Duitsland ging wonen heb ik het voor het eerst zelf gemaakt. En sindsdien wil ik niet meer anders.

3. Wat is je grappigste zoekterm in je stats geweest?

Deze vraag kreeg ik ook van Charlotte, maar ondertussen heb ik weer wat vreemde zoektermen voorbij zien komen. Vorige week zocht er iemand op “voorgerechten thema water en vuur” en kwam daarbij uit bij mijn categorie “voorgerechten“. Google vindt blijkbaar dat ik vaak het woord water of vuur gebruik in mijn recepten.

4. Wat is je guilty pleasure?

Qua eten? Broodjes bapoa. Ik maak het liefst altijd alles zelf, vind het helemaal niet erg om uren in de keuken te staan, maar als ik in de supermarkt zo’n goedkoop diepgevroren stoombroodje tegenkom kan ik het toch weer niet weerstaan. En iedere keer weer blijken ze niet zo superlekker te zijn als in mijn herinnering.

5. Waardoor raak jij gestrest tijdens het koken?

Als ik een ingrediënt mis wat er NU bij moet. Ik heb bijvoorbeeld altijd slagroom in huis. Laatst was ik ragout aan het maken en trok ik de koelkast open, om er achter te komen dat de slagroom op was. Dan stress ik wel even, totdat ik bedenk dat ik ook een ander ingrediënt kan gebruiken wat de smaak misschien juist ten goede komt. Dit keer was het crème fraîche, het werd een heerlijke fris-romige ragout.

liebster-award

6. Op welk gerecht van jou site, ben je het meest trots?

Op het eerste gedeelte van het kerstmenu van dit jaar, wat ik nu alvast heb uitgetest: de eendenborstfilet met koolraappuree, pompoenpuree en frambozen. Het was best veel werk, maar het resultaat was goddelijk!

7. Wat heb je gisteren gegeten?

Gisteren zijn we ter ere van de afsluiting van de budgetweek uit wezen eten. Maar dan wel budget: we gaven slechts 28 euro uit met z’n tweeën. Ik had huisgemaakte falafel en hoewel ik falafel altijd een beetje eng vind – het kan zomaar heel slecht uitpakken – werd ik positief verrast. Ik wil een serie op mijn blog beginnen met Nijmeegse restaurants en deze (Café Eten en Drinken) zal daar zeker in terug komen.

8. Saus erop of ernaast?

Een beetje erop, een beetje ernaast. Erop is lekkerder maar vaak minder mooi; heb je je vlees perfect gesneden, zie je het helemaal niet meer terug doordat de saus eroverheen zit. Bij pasta, rijst, couscous en meer van dat soort gerechten moet de saus er wel op – en zeker niet erdoorheen geroerd worden.

9. Wat koop jij in de Toko?

Linzen, grote rechthoekige ‘wraps’ (ze heten anders maar ik kan de arabische tekens niet typen), kruidenmengsels, baklava, zoete aardappel en pepers. Ik zou nog wel meer willen kopen, maar vaak vindt mijn vriend het na dit rijtje wel weer mooi geweest. Trouwens, die baklava is echt een aanrader. Misschien moet ik dat eens proberen zelf te maken.

10. Waar mag iemand je voor wakker maken?

Het liefst niet 😉 In mijn vorige liebster-blog zei ik dat je me spreekwoordelijk zou mogen wakker maken als mijn moeder hachee voor me had gemaakt. Laat ik het spreekwoordelijk daar maar bij houden, voordat mensen mijn nachtrust gaan verstoren met pannen hachee 😉

11. Wat at je als kind het allerliefst?

Ik weet nog dat ik op een gegeven moment ineens heel erg van bruine bonen hield. Dit was niet omdat ik ze zo geweldig lekker vond, maar omdat mijn zusje op datzelfde moment besloot dat ze geen bruine bonen lustte. Ik was blijkbaar een erg gemeen kind en wilde toen ineens heel vaak bruine bonen eten. Zij pakte mij helaas gewoon terug met een spontane voorliefde voor stamppotten.

Dat waren de vragen van Dewi. Ik vind het erg leuk om deze awards te krijgen. Zo langzamerhand leren jullie me steeds beter kennen, haha! Nogmaals dankjewel Dewi en zoals al aangekondigd zal ik hem niet doorgeven, dat heb ik namelijk hier al gedaan.

2 Reacties op “Liebster Award deel 2

  1. Leuk dat je toch hebt besloten om de vragen te beantwoorden! En wat raar dat ik er overheen heb gekeken dat je al een Award hebt gekregen (het ergste is dat ik dit bij nog iemand heb gedaan 😳) maar het is ook welverdiend, want je hebt een mooie blog met veel leuke en lekkere recepten! Ga nog even rondkijken… 😃

Geef een reactie

