Krokante mueslirepen

Even een supersnelle blog met alleen een receptje, want ik moet zo weg. Stagegesprek, spannend!

De mueslirepen waren zo goed gelukt dat ik ze al half op had voordat ik bedacht om een foto te nemen!

De mueslirepen waren zo goed gelukt dat ik ze al half op had voordat ik bedacht om een foto te nemen!

Krokante mueslirepen dus, het project van gisteren.

Nodig:

– Krokante muesli of cruesli (ik had biologische krokante muesli met rozijntjes en banaan van puur en eerlijk, hier zit al suiker in)
– Gedroogde ontpitte dadels
– Notenmix (studentenhaver of iets vergelijkbaars, ik gebruikte Cranberry-Notenmix van de aldi)
– 1 ei
– Vijzel of keukenmachine
– Ingevette ovenschaal

Snijd de dadels fijn. Doe een paar handjes notenmix in de vijzel en stamp deze in kleinere stukjes. Roer door de dadels. Stamp ook een paar handjes muesli fijner (het hoeft geen meel te worden, maar gewoon totdat de stukjes iets handzamer zijn) en doe deze er ook doorheen. Roer het ei los en roer het door het mengsel. Als je geen gezoete muesli/cruesli hebt gebruikt, voeg dan honing toe naar smaak. Verwarm de oven voor op 200 graden. Doe de mix in de ovenschaal en bak het 20 minuten.

Snijd de plaat in stukken terwijl het nog warm is. Laat afkoelen en bewaar de repen in een papieren zak. Het is in ieder geval wel een dag houdbaar, langer weet ik niet omdat ze toen op waren. Het grootste probleem is denk ik dat ze zacht worden als je ze te lang laat liggen.

Een Reactie op “Krokante mueslirepen

  1. Pingback: Liebster award | De studentenkeuken van Marjolein·

Geef een reactie

