Gecarameliseerde Coebergh-nectarines met kwark

Gecarameliseerde Coebergh-nectarines met kwark

Ik denk dat de Prunus toch wel mijn favoriete genus is, qua fruit dan. Perziken, nectarines, pruimen of kersen, ik vind ze heerlijk! Er is alleen één nadeel: ik heb de neiging om er te veel van te kopen. Vriendlief blijkt namelijk helemaal niet blij te worden van deze fruitsoorten.
Omdat een kilo nectarines toch best veel is in je eentje, heb ik er een lekker toetje van gemaakt. Zelfs mijn vriend – met een grote hekel aan Prunus-vruchten – was enthousiast.

Nodig per persoon:
– 1 halve nectarine in parten
– 2 theelepels suiker
– een scheutje Coebergh Red Fruit
– magere kwark
– slagroom
– vanille suiker

Klop de slagroom met de vanillesuiker. Schep per persoon een paar lepels kwark in een schaaltje en schep hier ongeveer de helft van het aantal lepels slagroom doorheen. Dus als je 3 eetlepels kwark telt, neem je 1 á 2 lepels slagroom. Proef even of het zoet genoeg is of dat je meer slagroom of suiker toe moet voegen. Ik houd er van als het nog lekker fris is.
Snijd de nectarine in partjes, doe de partjes in een pan met de suiker. Verwarm totdat de nectarine gaat carameliseren. Blus dan af met een scheut Coebergh. Serveer met de slagroom-kwark.

Ik denk dat dit ook lekker is met vanille-ijs in plaats van kwark. Of probeer het eens met andere vruchten, zoals pruimen of kersen. Hoe je het ook combineert, geniet ervan!

Geef een reactie

