Indiase kip tikka masala – Werkelijk een goddelijk recept

Indiase kip tikka masala – Werkelijk een goddelijk recept

Behalve de enorme stapel recepten die ik in een doos onderin de kast heb staan, struin ik ook regelmatig het internet af op zoek naar inspiratie. Gisteren vond ik dit geweldige recept.

De schrijvers van de website goddelijke-recepten.nl hebben goed werk geleverd. Overzichtelijke site, en, voor zover ik dat kan beoordelen, goddelijke recepten. Vandaag/gisteren dus de kip tikka masala geprobeerd.

Voor de verandering heb ik eens “braaf” het recept gevolgd. Het bestaat uit twee delen: het vlees en de saus. Ik heb de lam vervangen door kip. Niet omdat lam me niet lekker leek (integendeel!) maar omdat het op tweede paasdag zo moeilijk is om aan lam te komen, en ik nog kip in de vriezer had liggen. De kip heb ik gisteravond al in de marinade gelegd, dus deze was er heerlijk in getrokken. De saus had ik ook gisteren al gemaakt, dus vandaag hoefde ik het alleen op te warmen.

Mensen die mij kennen zullen nu zeggen, “Heb jij braaf een recept gevolgd?!” Nou ja, ik heb dus enkel wat kleine dingen aangepast. Zo heb ik de cashewnoten weggelaten en door de saus niet alleen de slagroom, maar ook een lepel yoghurt geroerd. En, omdat ik dit serveerde met enkel basmati-rijst, heb ik door de saus behalve een paprika ook een halve courgette gesneden. Als laatste heb ik nog een extra scheutje gembersiroop toegevoegd aan de saus.

Dit was het resultaat:

Kip Tikka Masala

Kip Tikka Masala

We hebben gesmuld! Links de kip, in griekse yoghurt gemarineerd. In het midden de rijst en rechts de saus, met paprika en courgette.
Helaas is het bord niet zo mooi opgemaakt, maar ik kan je verzekeren, de smaak is het belangrijkste!

Hier nogmaals de link: http://www.goddelijke-recepten.nl/indiase-curry-recepten/kip-tikka-masala/

2 Reacties op “Indiase kip tikka masala – Werkelijk een goddelijk recept

  1. Pingback: Vakantie-voedsel | De studentenkeuken van Marjolein·

  2. Pingback: Één jaar online! | De studentenkeuken van Marjolein·

Geef een reactie

