Wrap-schelpen (vegetarisch)

Wrap-schelpen

Op zaterdag ben ik vaak bij mijn ouders thuis. Voordeel: er blijft nog wel eens wat eten over en als arm studentje ben ik hier dan erg blij mee. Deze week mocht ik wraps meenemen. Speciaal voor mijn zusje heb ik hier een gerecht met zwarte bonen van gemaakt.

Vandaag aten we dus de wraps, niet traditioneel opgerold, maar als schelpen gevouwen. En het smaakte minstens zo lekker als opgerold!

Wat zat erin:
Zoete puntpaprika
Bleekselderij
Ui
Brocolliroosjes
Ananas uit blik (en siroop)

Zwarte boontjes
Gepelde tomaten
Gembersiroop
Zout, peper en een bouillonblokje
Tabasco, knoflookpoeder en paprikapoeder
Geraspte kaas

Bak de groenten kort in wat olijfolie. Voeg enkele fijngesneden gepelde tomaten (met sap) toe. Roer tot het een soort saus wordt. Kruid met zout, peper, bouillonblokje, tabasco, paprikapoeder en knoflookpoeder. Voeg een flinke scheut ananassiroop toe en een kleinere scheut gembersiroop.

Laat ondertussen de bonen uitlekken. Als het kookt, doe dan de uitgelekte bonen en enkele stukjes ananas erbij. Verwarm de oven voor op 180 graden. Vouw twee wraps in een ovenschaal zodat ze een soort bakjes vormen. Vul de bakjes met het bonenmengsel. Bestrooi met geraspte kaas en bak het 10 minuten op 180 graden.

Smakelijk!

2 Reacties op “Wrap-schelpen (vegetarisch)

Geef een reactie

